درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 23:8 ::  نويسنده : حسین       

..:: روی خط تکنولوژی (دوچرخه ای از نوع اسمارت فون (Smartphone)) ::..


 


بر اساس پروتکل‌های ایمنی، باید هنگام دوچرخه‌سواری هر دو دست‌ را روی دسته فرمان دوچرخه بگذاریم، ولی همین دستورالعمل‌ها اظهار می‌کنند که از حرکات دست‌ برای نشان دادن جهت دور زدن‌مان هم استفاده کنیم. با هم تناقض دارند، اینطور نیست! کمپانی اکودرایو تکنولوژی نوری و علامت‌های دور زدن را با یکدیگر ادغام کرده است که توسط دسته فرمان کنترل می‌شود. ولی همان طور که مشخص است، هیچ ایده‌ای کامل نیست مگر اینکه از تعدادی از تکنولوژی‌های ادغام مورد استفاده در اسمارت فون‌ها استفاده کنند، به همین دلیل یک گوشه دنج و خوب برای گذاشتن آی‌فون(Iphone) روی این موجود کوچک تعبیه شده است. گوشی آی‌فون شما با قرارگیری در این مکان، شارژ شده و در عوض شما می‌توانید از قابلیت‌های سحرآمیز جی‌پی‌اس(GPS) و تکنولوژی جهت‌یابی آن بهره‌مند شوید. میشه گفت این یک همزیستی مسالمت آمیز بین دو موجود است.


عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 فروردين 1390برچسب:, :: 10:43 ::  نويسنده : حسین       

آخرين سرباز جنگ جهاني اول درگذشت

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از لس آنجلس تايمز، فرانك بوكلز آخرين سرباز در قيد حياتي كه در جنگ جهاني اول حضور داشت ديروز در سن 110 سالگي درگذشت.

وي كه آن زمان راننده آمبولانس بود «آخرين مرد» از نيروهاي پياده ارتش امريكا موسوم به « The Doughboys» است. دختر اين مرد گفت كه وي طبق آرزوي خودش در گورستان آرلينگتون و در كنار «جان پرشينگ» ژنرال معروف امريكايي در «جنگ بزرگ» به خاك سپرده خواهد شد.

بوكلز يكي از 4 ميليون سرباز امريكايي در جنگ جهاني اول معروف به «جنگ بزرگ» بود كه در جبهه فرانسه خدمت كرد، وي همچنين در جريان جنگ جهاني دوم نيز در جبهه ژاپن جنگيده بود. (امريكاييها در جريان جنگهاي اول و دوم جهاني نقش تعيين كننده اي در نجات اروپا از چنگ آلمان داشتند).

 



یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : حسین       

اخبار داغی از گوشی‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها و گوشی‌های جذاب مجهز به پلی‌استیشن از همایش گوشی‌های همراه بارسلون 2011 به گوش می‌رسد. برخی از برترین این ابزارها را در این ایمیل ببینید.

 


 

 ادامه

آپتیمس (Optimus)  سه بعدی ال‌جی
پردازشگر 2هسته‌ای با یک نمایشگر 4.3 اینچی از جمله تجهیزاتی است که گوشی‌های آندروید نسخه 2.2را منحصر به فرد کرده؛ البته این گوشی 3بعدی قابلیت‌های دیگری هم دارد: این نمایشگر می‌تواند ویدیوهای 720p را بی‌نیاز به استفاده از عینک‌های سه‌بعدی نمایش دهد. همچنین می‌توان با استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی، فیلم 3بعدی ضبط کرد. البته مشکل این تصاویر سه بعدی، مصنوعی بودن‌شان است


ادامه مطلب ...


شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 9:47 ::  نويسنده : حسین       
20 سال تجاوز یک آلمانی به فرزندش !! (عکس)
در نماد جدیدی از حقوق بشر به سبک غربی، یک آلمانی طی دو دهه به فرزند خود تجاوز کرده و از دختر خود صاحب هفت فرزند است. …

 

 

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، این خبری است که روز سه شنبه منتشر شد. بر اساس گزارش های موجود از دادگاهی در ایالت راینلند یک مرد 48 ساله آلمانی متهم به سوءاستفاده جنسی از دختر خود به مدت دو دهه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 سال تجاوز یک آلمانی به فرزندش !! (عکس)

 

 

 

 

همچنین در دادگاه وی عنوان شد که این شهروند آلمانی دختر خود را مجبور به تن فروشی ساخته است. اسناد پزشکی حاکی از آن است که این مرد از دخترش صاحب هفت فرزند شده است.

یکی از شهودی که علیه این مرد در دادگاه حاضر شد، پسرش بود که در دادگاه شهادت داد که خواهرش به دلیل ترس، امکان شکایت یا بازگو کردن آنچه که بر سرشان آمده را نداشته اند.
فان پاتوق


شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 11:50 ::  نويسنده : حسین       
 
 
 

نیکلا سارکوزی در اظهارات اسلام ‌ستیزانه جدید خود‌ اعلام کرد: نمی‌خواهم صدای اذان در فرانسه شنیده شود


 

راسخون: سارکوزی چهارشنبه گذشته در جمع اعضای حزب حاکم فرانسه گفت: «باید به حکومت لائیک در فرانسه احترام گذاشت و هیچ یک از ادیان نباید تبلیغ دین خود را انجام دهند.» وی در ادامه اظهارات خود افزود:

«مسلمانان نباید باعث اخلال در شهر‌های فرانسه شوند و نمازشان را در خیابان‌ها برگزار کنند.»



دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : حسین       
اعتراف‌هاي تكان دهنده 4 شيطان‌ جنايتكاردختران
سياوش» - سردسته شبكه – گفت: پس از تشكيل باند سرقت، زنان و دختران جوان را ربوده و پس از آزار و اذيت بشدت شكنجه‌شان مي‌كرديم تا ماجراي سرقت و آدم‌ربايي را فاش نكنند. اما وقتي «محبوبه» در برابر ما مقاومت …

ایران: قضات دادگاه كيفري استان تهران صبح ديروز چهار شيطان صفت را به اتهام ربودن و آزار و اذيت زنان و دختران و قتل هولناك زن جواني محاكمه كردند.

رسيدگي به اين پرونده سياه از 29 مهر 88 با انتقال پيكر نيمه جان زن جواني به بيمارستاني در شهرستان پاكدشت آغاز شد.

راننده خودروي سواري كه اين زن را با كمك مأموران كلانتري 14 «حصار امير» به بيمارستان رسانده بود به مأموران گفت: «دقايقي قبل پيكر زن جواني را كنار جاده ديدم. وقتي براي كمك به طرفش رفتم بريده بريده از «سياوش» و «كريم» - سرنشينان پرايد فراري – حرف مي زد. بنابراين مأموران پليس پاكدشت به تحقيق از قرباني پرداختند.

زن 28 ساله نيز قبل از مرگش روي تخت بيمارستان جزئيات جنايت چهار پسر شرور را فاش كرد. چند روز بعد زن جوان بر اثر شدت خونريزي و جراحت جان باخت.تحقيقات در اين باره ادامه داشت كه دختر جواني با مراجعه به مأموران جزئيات جنايت سياه 4 پسر شرور را فاش كرد. همزمان با چهره نگاري رايانه اي متهمان از سوي شاكي، تصوير آنان در اختيار پليس قرار گرفت و سرانجام سردسته شبكه دستگير و از خودرويش چند عدد كيف زنانه، مقداري طلا و لكه هاي خون كشف شد. سياوش – مرد شرور – پس از روبه رو شدن با شاكي به سرقت، آدم ربايي، آزار و اذيت 5 زن و دختر به همراه همدستانش «محمود»، «علي» و «كريم» اعتراف كرد. اعضاي شبكه نيز پس از دستگيري انگيزه خود را سرقت طلا و آزار و اذيت طعمه هايشان عنوان كردند.

محاکمه غیر علنی متهمان

در جلسه محاكمه غيرعلني كه ديروز در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي «نورالله عزيز محمدي» برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان با بيان كيفرخواست گفت: «سياوش» - 27 ساله – متهم به 5 فقره تجاوز به عنف و معاونت در قتل عمدي زني به نام «محبوبه» است، «محمود» - 25 ساله – متهم به 4 فقره تجاوز، «علي» - 26 ساله – متهم به 3 فقره تجاوز و «كريم» - 31 ساله – متهم به يك فقره تجاوز و مباشرت در قتل عمدي «محبوبه» است.

بنابراين تقاضاي اشد مجازات قانوني آنها را دارم. در ادامه جلسه محاكمه نيز همسر «محبوبه» به عنوان قيم فرزندش خواستار قصاص و مجازات عاملان قتل همسرش شد و گفت: همسرم در آخرين لحظه هاي زندگيش ماجراي تلخي را فاش كرد و از مزاحمت هاي تلفني پسر ناشناسي پرده برداشت. او براي حفظ زندگي مان بدون اطلاع من، روز حادثه براي گفت وگو با مرد ناشناس با وي در يكي از محله هاي پاكدشت قرار ملاقات گذاشته بود. اما راننده تبهكار پرايد و سه همدستش او را ربوده و زماني كه در برابر خواسته شيطاني آنها مقاومت كرده بود او را با چاقو زدند.

سپس «سياوش» - سردسته شبكه – گفت: پس از تشكيل باند سرقت، زنان و دختران جوان را ربوده و پس از آزار و اذيت بشدت شكنجه شان مي كرديم تا ماجراي سرقت و آدم ربايي را فاش نكنند. اما وقتي «محبوبه» در برابر ما مقاومت كرد، «كريم» او را با كارد مجروح كرد. كريم هم اتهامش را پذيرفت. در ادامه چهار زن و دختر جوان ديگر در مواجهه حضوري با متهمان به بيان جزئيات جنايت هاي سياه تبهكاران پرداختند. بدين ترتيب پس از دريافت آخرين دفاعيات متهمان و وكلاي مدافعشان، قاضي «عزيز محمدي» و 4 قاضي مستشار براي صدور حكم وارد شور شدند.

فان پاتوق



دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : حسین       
تصاویر : مردان خیابایی پدیده ای هم ردیف"زنان خیابانی
فقر، بیکاری، اعتیاد و الگوهای سنتی برای جامعه در حال گذار، نپرداختن درست مسئولان به مسائل فرهنگی، اقتصاد ناسالم، فاصله طبقاتی و... از جمله عوامل موثر در ایجاد این معضل اجتماعی هستند. …

مهر: ضربان قلب زن از دست هایش گذشت و با صدای قلبش آمیخت، سمفونی وحشت در وجودش نواخته شد، صدای مرد سفیدپوش‏ مثل درد توی حفره خالی سرش‏ می پیچید، مرد در هر نگاه ترس را نثار وجود زن می کرد.

چشمان زل زده اش، زن را می کاوید، زن دستپاچه شد، هول برش داشت، دوید تا آنجا که می توانست دوید. اما انگار صدای نفسهای مرد را پشت سرش می شنید، مرد ابتدا بوق زده بود و حالا در گرگ و میش خیابان دنبالش کرده بود تا او هم از خیابان سهمی را داشته باشد.
Persianv.com At site
راننده تاکسی اتوبوس یا فروشنده دوره گرد، پلیس راهنمایی و رانندگی و... از آن دسته افرادی هستند که با خیابان انس می گیرند، اما همه انس گرفتن ها برای داشتن شغلی آبرومند یا حداقل داشتن دستمزدی ازعرق جبین نیست، گاهی خیابان می شود مامن، گاهی محل زندگی و گاهی راهی برای رسیدن به مقصد و این گونه می شود که "بیشترین وقت" سهم خیابان است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که به میزان مدت زمان حضور زنان و دختران در سطح خیابانها، هریک از آنها یک تا ۲۰ بار از سوی مردان خیابانی با مزاحمتهای کلامی و فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و مردان خیابانی نیز در زمره دیگر فجایعی قلمداد می شوند که طی سالهای اخیر به عنوان ”آتشی زیر خاکستر" بسیاری از خانواده ها را به کام نابودی کشانده اند، حضور مردان خیابانی در مکانهای مختلف مانند شرکتهای خصوصی، خیابانها، سینماها، پارک ها، پیاده روها و مراکز تفریحی، زنان را نسبت به جامعه و دیگر مردان بدبین کرده است.

باید اینگونه باشد که هرجا که صحبت از زنان خیابانی می کنیم از مردان خیابانی هم نام ببریم، زیرا این معضل، روی دو پایه بنا شده و وقتی ما یک پایه را از صورت مسئله حذف می کنیم، بدیهی است که به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

در واقع با وجود مردان خیابانی، زنان ایرانی قربانی یک فاجعه اجتماعی می شوند، سمیه 25 ساله در این رابطه می گوید: یک زن در خیابان انواع و اقسام کلمات رکیک، مزاحمت ها، بوق زدن ها، چراغ زدن ها، ترمز کردن ها، تنه زدن ها و پیشنهادات زشت را باید تحمل کند وحتی اگر قصد برخورد و مقابله نیز داشته باشد، توسط بسیاری از مردم جامعه متهم شده یا به باد استهزا گرفته می شود تا جایی که دیگرهیچ زن ودختر جوان یا مسنی از این عمل ناپسند که امروز بسیار فراگیر و تبدیل به یک رفتار اجتماعی شده است، در امان نیست.

وی می افزاید: البته با توجه به محدودیت هایی که برای زنان و دختران در اجتماع ما به منظور عدم پیگیری توسط مراجع قضایی و انتظامی یا برخورد با پدیده مزاحمت خیابانی وجود دارد، زنان روز به روز سرخورده تر و مردان لحظه به لحظه گستاخ تر می شوند.

فاطمه مادری کارگر است. وی در خصوص عدم امنیت دختران در خیابان ها به خبرنگار مهر می گوید: حتی دختران دانش آموز نیز در مسیر رفتن به مدرسه از دست آزارهای مردان خیابانی در امان نیستند. البته فقط دختران جوان مورد آزار مزاحمان قرار نمی گیرند بلکه زنان سالخورده نیز مورد اذیت و آزار قرار می گیرند به طوری که مزاحمان خیابانی هیچ گونه تفکیکی میان افراد قائل نیستند

مینا دانشجوی کارشناسی ادبیات از این امر اظهار نارضایتی می کند و معتقد است درهر کجا که حضور داریم باید وجود آنها را تحمل کنیم بدون آنکه قدرت اعتراض کردن داشته باشیم ودر صورت اعتراض احترام خود را در جمع از دست می دهیم و اگر در محل کار نیز چنین مشکلی با همکاران داشته باشیم، با اعتراض خود متهم می شویم.
Persianv.com At site
وی بیش از 70 درصد پسران را در رواج فساد وایجاد مزاحمت برای دختران مقصر می داند ومی گوید: در حالیکه اکثر دختران و زنان به مزاحمت های مردان بی توجهند اما شماری از پسران و مردان با خودروهای خود در مقابل هر زنی ترمز کرده و او را دعوت به هم صحبتی می کنند.

اگر خانمها با حجاب باشند مشکلی آنها را تهدید نمی کند

اما برخی هم نظری مخالف دارند به نظر لیلا طاهری دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا اگردختر خانم های محترمه و یا خانم های محترمه حجاب اسلامی شان را رعایت کنند مطمئن باشید هیچکس جرات به خودش نمی دهد که مزاحمتی ایجاد کند و کافی است دختر خانم هایی که با حجاب اسلامی در جامعه فعالند را نگاه کنید تا به شما ثابت شود.

رضا رضایی دانشجوی 26 ساله مدیریت دولتی نیز دراین زمینه می گوید: جوانان نیازهایی دارند که نمی توان با آنها بی تفاوت برخورد کرد.

وی می افزاید: برخی از مواردی که باعث ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران جامعه ما می شود، شاید در ابتدا اصلاً به قصد مزاحمت نبوده و تنها نوعی ارتباط برقرار کردن با فرد مقابل بوده است.

رضایی با اشاره به بیکاری جوانان تصریح می کند که وقت گذرانی و نیازهای عاطفی باعث می شود جوان بدون هیچ دلیلی ایجاد مزاحمت کند.

اشتغال و ازدواج آسان بخشی از مزاحمتهای خیابانی را حل می کند

وی راهکار اساسی برای حل این معضل را ایجاد بستری برای اشتغال جوانان می داند و تاکید می کند: این امر ازدواج را آسان تر کرده و جوانان را در مسیری سالم تر هدایت می کند.

چند دختر جوان توی پیاده رویی که پر شده از برگهای پاییزی قدم می زنند یکی از آنها که به نظر می رسد از متولدین دهه 60 باشد می گوید: هیچ نهاد یا مرجع قانونی تمایلی به برخورد با این افراد ندارد.
Persianv.com At site
یک فعال حوزه زنان نیز معتقد است: روش ها و راهکارهایی که تا کنون برای رفع معضل زنان خیابانی اعمال شده اند، سلیقه ای، مقطعی، سطحی، کوتاه مدت و بدون آسیب شناسی واقعی و همه جانبه بوده اند.

ناهید نامداریان می افزاید: هرجا که صحبت از زنان خیابانی می کنیم باید ازمردان خیابانی هم نام ببریم زیرا این معضل مشکلی است که روی دو پایه بنا شده و وقتی ما یک پایه را از صورت مسئله حذف می کنیم، بدیهی است که به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

وی در خصوص راهکارهایی که تاکنون اعمال شده و به نتیجه نرسیده، خاطرنشان می کند: معتقدم اساسا تاکنون هیچ برنامه عملی و استراتژی تدوین شده ای در این رابطه وجود نداشته و به همین دلیل است که روز به روز شاهد پیچیده تر شدن موضوع هستیم.

به گفته نامداریان متولیان این امر بعضی مواقع این معضل را به صورت یک پدیده بررسی کرده و برای آن راهکارهایی اعمال کرده اند و این در حالیست که معمولا پدیده های اجتماعی، چند سببی بوده و باید علل و فرضیه های مختلف را برای آنها در نظر گرفت.

وی می گوید: فقر، بیکاری، اعتیاد و الگوهای سنتی برای جامعه در حال گذار، نپرداختن درست مسئولان به مسائل فرهنگی، اقتصاد ناسالم، فاصله طبقاتی و... از جمله عوامل موثر در ایجاد این معضل اجتماعی هستند.

این فعال حوزه زنان یادآور می شود: بسیاری از نهادهای مرتبط با مسئله زنان و مردان خیابانی به وظایف خود عمل نکرده و از کنار مسائلی مانند قاچاق دختران و زنان عبور کرده یا برای حل کردن این مسئله تنها مسیر پلیس، دادگاه و اعدام را در نظر می گیرند.

دکتر زهرا پیراسته روانشناس نیز در مورد مردان خیابانی می گوید: مردان خیابانی به کسانی اطلاق می شود که بیشترین وقت خود را در خیابان سپری می کنند، این افراد خیابان را منبع کسب درآمد تلقی می کنند یا به عبارت دیگر خیابان را به عنوان منبعی جهت برآورده کردن نیازهای عاطفی، روانی و جنسی خود می دانند.

وی می افزاید که این افراد کسانی هستند که به نوعی از خانواده خود طرد شده یا خانواده آنها از بافت منسجم و ساختار بهنجار برخوردار نیست و از سوی دیگر این افراد به گونه ای برای ارضای نیازهای خود به محیطی غیر از خانه و خانواده متوسل می شوند.

پیراسته می گوید: مردان خیابانی غالبا از لحاظ روانشناسی اجتماعی آسیب دیده و آسیب رسان هستند و این امر به دلیل آن است که این افراد از نظر جنسی نمی توانند راه حل مناسبی بیابند چون جایی وجود ندارد که حتی اگر بیماری جنسی داشته باشند خود را مورد مشاوره قرار دهند و از دیگر موارد آشکار فعالیت مردان خیابانی وجود برخی موسسات خصوصی است که به مرکز آسیب های اجتماعی و پاتوق های رواج فساد و فحشا مبدل شده است

مردان خیابانی عامل رشد 15 درصدی دختران فراری
Persianv.com At site
یک کارشناس اجتماعی نیز با بیان اینکه میدان تقاضا است که عرضه را ایجاد می کند، می گوید: اگر دختران فراری رشد 15درصدی در سال دارند باید علت آن را در میان مردان خیابانی جستجو کرد و افرادی که بدون هیچ محدودیتی در لباسها و شکل های مختلف باعث فریب دختران و زنان می شوند و زمینه سقوط اخلاقی چند نسل را می توانند فراهم کنند.

وی معتقد است که اگر مردان خیابانی دستگیر شوند و با آنها برخورد قاطعی شود به طور قطع زن خیابانی هم نخواهیم داشت اما چنین موردی وجود ندارد و مسئولان حکومتی تنها با مواردی چون بدحجابی برخورد کرده و به مسائل ریشه ای توجهی ندارند.

این کارشناس اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج، افزایش روزافزون موانع ازدواج مانند تورم وافزایش هزینه های جاری چون اجاره و مسکن، بیکاری و همچنین عدم توجه والدین به فرزندان، از عوامل و مشکلاتی است که باعث می شود مسائلی این گونه ایجاد شود.
عکس ها تزئینی است

فان پاتوق



یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:, :: 23:15 ::  نويسنده : حسین       

مجله "فارین پالسی " تیتر یکی از گزارش‌های خود را که به صورت "همه مبارک را دوست دارند " خط زده و نوشته است "همه مبارک را دوست داشتند ".

این مجله آمریکایی نوشت: 30 سال مبارک مورد توجه روسای غربی قرار داشت و با آنها دست می‌داد اما دیگر زمان این گونه عکس گرفتن‌ها به سر آمده است.

همانگونه که در این گزارش تصویری مشخص است مبارک با جیمی کارتر رئیس جمهوری آمریکا زمانی دیدار کرد که معاون انور سادات رئیس جمهور وقت مصر در 30 سال قبل بود.

پس از آن مبارک روابط خوبی با رونالد ریگان، جرج بوش پدر، بوش پسر، کلینتون و باراک اوباما داشت چرا که معاهده صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کرده بود.

مبارک همچنین با سران رژیم صهیونیستی نیز رابطه بسیار خوبی داشت به گونه‌ای که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با ابراز نگرانی از سرنوشت حکومت مبارک به کابینه و مسئولان اسرائیل دستور داده بود تا اظهارنظری درباره تحولات مصر نکنند.

نکته قابل توجه در گزارش تصویری فارین پالسی این است که مبارکی که روزی به دلیل سیاست‌های غربگرایانه و همچنین دیکتاتوری مورد علاقه غرب، آمریکا و بویژه رژیم صهیونیستی بود اکنون تمام حامیان غربی وی برای اظهار نظر درباره او احتیاط می‌کنند و بیشتر سعی می‌کنند ژست طرفدار دموکراسی بگیرند تا از همپیمان محبوب خود چیزی بگویند.

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, :: 23:33 ::  نويسنده : حسین       

خطرات مدرن وب را جدی بگیرید (پنج راهکار پیشگیرانه)

آموزش و آگاهی دادن به کاربران، راهکارهای پیشگیرانه و استفاده از راه‌حل‌های امنیتی مدرن وب، از اجزای یک دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات جدید به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، چندین روش پیشگیرانه و ضروری که پیاده‌سازی آن‌ها به کاهش خطرات منجر شده و تا حد امکان کاربر را از تهدیدات اینترنتی جدید دور نگاه می‌دارند، در این گزارش و بر اساس اعلام مرکز مدیریت امداد رایانه‌یی ماهر، توضیح داده شده است.

رایانه خود را به روز نگاه داشته و به‌روزرسانی‌ها را به‌موقع نصب کنید

سیستم عامل، مرروگرها، Plug-in های مرورگرها، Media Players PDF Reader  و دیگر برنامه‌های کاربردی باید به روز رسانی شوند. این کار می‌تواند خسته کننده و وقت‌گیر باشد اما متاسفانه هکرها نیز برروی افرادی حساب می‌کنند که اطلاعات و یا حوصله کافی را برای به روز نگه داشتن سیستم‌های خود ندارند.

بسیاری از بدافزارهای وب، از کدهای سوءاستفاده آماده‌ای استفاده می‌کنند که به صورت تجاری در دسترس بوده و حاوی ده‌ها تست‌ کننده آسیب‌پذیری مختلف، Redirector ها و کدهای سوءاستفاده واقعی هستند. اغلب این‌ کدهای سوء استفاده کننده به محض شناسایی هر نقض امنیتی، به آن حمله می‌کنند.

این بسته‌های بدافزار برای سوءاستفاده‌ از افرادی ساخته شده است که آگاهی کافی برای به روزرسانی و نصب اصلاحیه‌های نرم افزارها و سیستم عامل رایانه‌ خویش را ندارند.

اهداف اصلی این بسته‌های بدافزار مبتنی بر وب نه تنها شامل سیستم‌ عامل و مرورگرهای وب همچون IE، فایرفاکس Safari Chrome و Opera می‌شود بلکه plug-inهای مشترک بین مرورگرها هم‌چون PDF ،Readerها، Flash Playerها، Quick Time و محیط اجرایی جاوا را نیز در برمی‌گیرد.

از نرم‌افزارهای وب استاندارد استفاده کنید

در صورتی که نکته شماره ۱ را مطالعه کرده باشید، ممکن است هنوز هم فکر کنید که نگهداری سیستم در وضعیت کاملا به روز، در حالی که تمام اصلاحیه‌های امنیتی نیز بر روی آن نصب شده‌اند، کار بسیار طاقت فرسایی است. اما موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که ندانید چه نرم‌افزارهایی برروی شبکه شما اجرا می‌شوند و یا کاربران شبکه از مرورگرها، Pluginها و Media Playerهای مختلف و متفاوتی استفاده کنند. در این صورت است که کار به روزرسانی دائمی نرم‌افزارها بسیار سخت و تقریبا غیرممکن می‌شود.

همان طور که قبلا گفته شد، حملات مدرن وب معمولا با استفاده از بسته‌های بدافزاری آماده که برای سوء استفاده از صدها آسیب‌پذیری در نرم‌افزارهای مختلف طراحی شده‌اند، انجام می‌شوند. بنابراین گستردگی بیش‌تر دامنه‌ سکوها و نرم‌افزارهای مورد استفاده در شبکه، فرصت بیش‌تری را برای سوء استفاده از سیستم‌های موجود در شبکه در اختیار هکرها قرار می‌دهد. هم‌چنین احتمال کشف یک آسیب‌پذیری در یک برنامه کاربردی که اصلاحیه آن به موقع نصب نشده است، افزایش می‌یابد.

بهترین کار برای کاهش چشمگیر سطح تهدیدات، ایجاد یک مجموعه کوچک از برنامه‌های کاربردی اساسی برای ارتباط با اینترنت و ملزم کردن کاربران به استفاده از آن‌هاست.

مرورگرها را امن سازید

شما باید با امکانات مختلف امنیتی مرورگرتان آشنایی پیدا کنید زیرا برخی از تنظیمات امنیتی تنها تعداد هشدارها را افزایش می‌دهند و بدون اینکه تاثیر خاصی بر روی سطح امنیتی داشته باشند، تنها باعث اذیت و آزار کاربر می‌شوند، در حالی که برخی تنظیمات دیگر اهمیت به‌سزایی در کاهش سوء استفاده‌ها و تهدیدات دارند.

سیاست به‌کارگیری کلمه عبور قدرتمند اعمال کنید

هدف از سیاست‌ اعمال کلمه عبور بسیار واضح است: در صورتی که نمی‌خواهید هر کسی به فایل یا اطلاعات مشخصی دسترسی داشته باشد، یک کلمه عبور را تعیین می‌کنید تا تنها افراد مجاز قادر به دسترسی به اطلاعات مذکور باشند. هدف از ایجاد یک کلمه عبور موثر، حفظ کلمات عبور از به آسانی حدس زده شدن و یا شکسته شدن توسط هکرها است.

علاوه بر تعداد زیاد آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌ها، برخی سازمان‌ها حتی این راهکار موثر و ساده کاهش خطر را نیز رعایت نمی‌کنند.

راهکارهای موثری برای امنیت وب مورد استفاده قرار دهید

یک راهکار امنیت وب مناسب، یکی از اجزاء ضروری استراتژی کلی برای محافظت از سازمان در برابر تهدیدات مدرن وب است. یک راه‌حل امنیتی مناسب، با محدود کردن مراجعه کاربران به وب سایت‌هایی که مرتبط با کار آن‌ها است (یا حداقل ممانعت از دسترسی آن‌ها به وب سایت‌های غیرمجاز و آلوده که زمینه مناسبی برای رشد بدافزارهاست)، خطرات را کاهش می‌دهد.

این راه‌حل هم‌چنین از شما در برابر وب سایت‌های قانونی و مطمئنی که هر روز به آن‌ها مراجعه می‌کنید، اما ممکن است در دست هکرها افتاده باشند تا بی‌سر و صدا به انتشار بدافزار بپردازند، محافظت به عمل می‌آورد. بالاخره چنین راه‌حلی به حفظ منابع اینترنت در برابر سوء استفاده‌هایی هم‌چون انتقال اطلاعات غیرمجاز و یا سرقت پهنای باند کمک می‌کند.

فیلتر کردن براساس کارایی و شهرت وب سایت‌ها یک سیاست کاربری قابل قبول را ارائه می‌دهد و هم‌چنین از گسترده شدن تهدیدات وب سایت‌های بدنام و خرابکار جلوگیری به عمل می‌آورد. از طرف دیگر این سیاست، وب سایت‌های با شهرت بد را نیز مستقل از طبقه‌بندی آن‌ها فیلتر می‌کند.

فیلتر کردن پراکسی به کاربران اجازه نمی‌دهد که از محدودیت‌های اعمال شده در فیلتر گذر کرده و در نتیجه خود و سازمان مربوطه را به خطر اندازند. فیلتر کردن بلادرنگ بدافزارها، آن‌ها را بلافاصله در زمان دریافت از یک وب سایت خرابکار گیر می‌اندازد.

هم‌چنین فیلتر کردن براساس محتوا، از طرفی انواع فایلی که معمولا با بدافزارها همراه هستند را شناسایی می‌کند و از طرف دیگر چگونگی مصرف پهنای باند را زیر نظر دارد.

با رعایت همه نکات مذکور می‌توانید تا حد بسیار زیادی از بروز حملات در شبکه جلوگیری به عمل آورید و به امنیت شبکه را به سطح مطلوب و قابل قبولی برسانید.



ساخت لاستیك ضد گلوله توسط یك ایرانی

لاستیک- طبیعی و صنایع
یك جوان سبزواری موفق به طراحی و ساخت لاستیك ضد گلوله شد.

این مخترع 22 ساله ،  با بیان اینكه برای طراحی و ساخت این لاستیك 3 ماه زمان صرف كرده ام افزود: همچنین 800 هزار تومان برای ساخت این لاستیك هزینه شده است كه در تولید انبوه ، هزینه ها بسیار كاهش خواهد یافت.

به گزارش آینده نیوز به نقل از واحد مركزی خبر، مخترع این لاستیك كه دانشجوی رشته فیزیك هسته ای دانشگاه پیام نور سبزوار است گفت: جنس این لاستیك از نانو اكسید روی و داخل آن دارای هزار و 500 جداره است كه در پی برخورد با گلوله ، جداره های داخلی به صورت ارتجاعی دور گلوله جمع و مانع از حركت آن می شود ، از این رو لاستیك به مرور به حالت اولیه اش باز می گردد.

مجید سویزی افزود: وجود دو جداره توپر در این لاستیك بازده آن را به سه سال رسانده است.

این مخترع 22 ساله با بیان اینكه برای طراحی و ساخت این لاستیك 3 ماه زمان صرف كرده ام افزود:همچنین 800 هزار تومان برای ساخت این لاستیك هزینه شده است كه در تولید انبوه ، هزینه ها بسیار كاهش خواهد یافت.

به گفته سویزی، این اختراع به شماره 63188 در اداره كل ثبت اختراعات و مالكیت صنعتی كشور به ثبت رسیده است.

 

موسوی - بخش دانش و فناوری

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد